وي افزود: آژانسها از طريق آگاهسازي و اطلاعرساني شفاهي و رودررو با مشتريان، ارائه اقلام تبليغاتي، بستههاي سوغاتي، يادمانهاي فرهنگي و هنري، انجام مذاکره با آژانسهاي کشورهاي بازار هدف و دعوت از آنان براي سفر و بازديد از جاذبههاي تاريخي و امکانات و تسهيلات بازار مقصد، ميتوانند به بازاريابي و جذب مشتري کمک کنند.
وي در ادامه با اشاره به مزاياي اصلي برگزاري نمايشگاههاي بينالمللي و منطقهاي اضافه کرد: آشنايي با الگوهاي فروش، تماس با افراد و مراکز تاثير گذار، جمعآوري اطلاعات رقابتي و تصويرسازي از کشورهاي مقصد سفر از مهمترين مزاياي اصلي حضور در اين نمايشگاهها به حساب ميآيد.
وي ادامه داد: متصديان تور در نمايشگاهها ميتوانند مقاصد بالقوه را براي گسترش و توسعهٔ گردشگري پيدا کنند.
جهانيان اضافه کرد: حضور در نمايشگاههاي گردشگري نشان از بازاريابي حرفهاي مبتني بر بازارهاي هدف دارد که اين بازاريابي داراي سه مرحلهٔ اصلي است.
معاون گردشگري کشور تصريح کرد: اين سه بخش اصلي شامل بخشبندي يا تقسيمبندي بازار، تعيين بازار موردنظر و تعيين جايگاه در بازار است.
جهانيان ادامه داد: کار اصلي دفاتر خدمات مسافرتي در نمايشگاههاي بينالمللي، توليد و عرضهٔ برنامههاي سفر براي سلايق و علايق مختلف است.
وي ادامه داد: نمايشگاه در حقيقت، ويترين فروش محصولات گردشگري و مکاني براي جلب اعتماد تورگردانان بينالمللي براي خريد محصولات توليدي گردشگري ايران به حساب ميآيد.
وي در ادامه گفت: کاملاً مشخص است که در اين ويترين، بايستي باکيفيتترين، زيباترين و متنوعترين محصولات را ارائه کرد که در اين ميان، دفاتر خدمات مسافرتي ايران نقش مهمي را ايفا ميکنند.
وي در ادامه با بيان اينکه يکي از مهمترين عوامل ايجاد و تعيين جايگاه مقصود در نزد مشتري، مزيتهاي رقابتي آن است، ادامه داد: اين مزيت، زماني شکل ميگيرد که کالا يا خدمات خريداري شده، بيشترين ارزش را براي او ايجاد کند.
جهانيان خاطرنشان کرد: محصول زماني نمايشگاههاي گردشگري داراي مزيت رقابتي خواهد بود که اولاً از قيمت پاييني برخوردار باشد و ثانياً امتيازات و منابع بيشتري را نصيب شرکتهاي طرف قرارداد مينمايد.
معاون گردشگري کشور ادامه داد: آژانسها از طريق عرضهٔ محصولاتي با ويژگيهايي از جمله خدمات متمايز، متفاوت بودن محصول، کارکنان حرفهاي و وفادار و نيز ايجاد تصوير متمايز در ذهن مشتري به مزيت رقابتي در حوزهٔ فروش برنامههاي سفر گردشگري دست مييابند.
جهانيان خاطرنشان کرد: مهمترين هدف شرکت در نمايشگاههاي بينالمللي و منطقهاي، اولاً شناخت بازار و ثانياً شناخت خودمان است.
وي خاطرنشان کرد: بنابراين همهٔ ما وظيفه داريم در صنعت گردشگري، قبل از هر اقدامي براي دستيابي به يک برند و نام تجاري خوشنام تلاش کنيم.
معاون گردشگري کشور در پايان خاطرنشان کرد: شرکتهاي گردشگري بايستي تلاش کنند تا نشان تجاري خود را به شرکتهاي تورگردان بازار هدف معرفي کنند؛ چرا که در نمايشگاههاي گردشگري، برندها هستند که نبض بازار در اختيار دارند.
/۱۰۸
انتهای پیام/